Glimlach van de kinderen. - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Glimlach van de kinderen. - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Glimlach van de kinderen.

Door: CRR

Blijf op de hoogte en volg Jan

06 Maart 2019 | Griekenland, Lesbos

Tasjesactie kamp Moria

Vanaf oktober 2018 zijn we in Nederland actief geweest met het vullen van rugtasjes voor de kinderen in kamp Moria. Het doel was om 2500 tasjes te vullen. Vanuit onder andere Nieuw-Lekkerland, Streefkerk, Almkerk, Groningen, Middelburg, Veen, Alblasserdam en nog veel meer plaatsen is er door scholen, kerken, verenigingen en particulieren meegedaan aan deze actie. Hoe tof is dat, door heel Nederland heen!!

Afgelopen zaterdag is er samen met Team Humanity gestart met de distributie. Er zijn deze dag zo’n 1700 tasjes uitgereikt. Het restant wordt de komende weken uitgereikt aan de kinderen van de New Arrivals, dat zijn de mensen die de komende tijd de overtocht wagen en veilig aan de land komen op Lesbos. Die worden daarna in kamp Moria gebracht.

Wat een vreugde bij de kinderen en dankbaarheid bij de meegekomen moeders. Het tasje werd soms aangepakt door een kind en gelijk met twee armen omhelst, zodat die niet meer afgepakt kon worden.
Wat een voorrecht om dit uit te mogen delen aan de kinderen! Echt hartverwarmend en ontroerend.

Gisteren (zondag) en vandaag liepen we in het kamp en zie je overal de kinderen met de tasjes. Je ziet kinderen bij elkaar zitten met knuffels en met elkaar aan het tekenen. Geweldig!! Er wordt ook door kinderen echt de inhoud van het tasje aan ons geshowd. Wat een blijdschap.

We danken allen die aan deze actie een steentje hebben bijgedragen, door het gevuld aanleveren van, door het helpen met vullen of het doneren van geld, zodat wij ook tasjes konden vullen. Alleen met deze trouwe “achterban” zijn dit soort acties mogelijk.
U allen hebt aan deze kinderen een reden gegeven om te glimlachen. En als het kind het goed heeft, dan voelt de ouder zich ook beter.

DANK!

• 10 Maart 2019 - 04:49

Govert-Jan:

Dag pa,
    Mooi en bemoedigend om te lezen. Hoe iets kleins voor mensen in Nederland iets grootst kan worden voor de kinderen daar.

Veel zegen deze laatste dag. Tot gauw!

Gods zegen,
    Govert-Jan