Regen en regen en nog eens regen - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Regen en regen en nog eens regen - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Regen en regen en nog eens regen

Blijf op de hoogte en volg Jan

09 Maart 2017 | Griekenland, Lesbos

De laatste twee dagen heeft het hier constant geregend,en is alles weer vreselijk vies en modderig.
Gelukkig zijn de omstandigheden wel beter dan in december,maar het lijkt wel weer terug bij af.
Ook komen er weer veel vrouwen en kinderen naar binnen die toch weer kans zien het eiland op te komen.
Er werd een vrouw binnen gebracht die helemaal bont en blauw uitzag,later hoorde we dat ze in Turkije door twee mannen
verkracht was.
Er komen nu steeds weer meer mensen uit Turkije,omdat het weer wat beter begint te worden.
Ze komen aan zonder bezittingen, voor dat ze in de boot stappen,moeten ze hun spullen over boord gooien,anders word je kind in zee gegooid,om zo meer mensen in de boot te krijgen.
Maaaaaaaar je beleefd ook mooie dingen.
De moslim uit Gambia die vroeg om met ons te bidden,vroeg nu om een bijbel.Dus via Euro Reliëf en hulpverleners uit de USA die bijbels hadden meegenomen hebben Maarten en ik geregeld dat hij een bijbel zou krijgen.Deze hebben we hem vanmiddag voordat we naar Ned terug gaan nog kunnen geven.
Dit zijn dan ook nog de mooie momenten die je beleefd en de blijheid op zijn gezicht is geweldig om te zien.
Soms lijkt het ook wel of ik terug ben in Oeganda zo veel Afrikanen dat er binnen komen,de stroom houd maar niet op.
Vandaag hebben we nog voedsel gekocht en heeft een vluchteling eten voor ons gekookt als afscheid. De bedoeling was om in het kamp te blijven eten,maar dat werd niet toegestaan.dus werd het netjes bij ons huis gebracht .
Dit was voor hem een hele eer en voor ons een mooie afsluiting. Morgen vertrekken vroeg naar huis en hopen op een veilige reis.

Hartelijke groet Anja,Maarten en Jan.

• 09 Maart 2017 - 21:47

Martanja:

Mooi en schrijnend tegelijk weer, wat een tegenstellingen...
    Fijn dat jullie zo weer wat konden betekenen, maar het zit er weer op...
    Een hele goede en voorspoedige reis gewenst!!
    Groetjes Martanja

• 09 Maart 2017 - 21:59

Mieke Verheij:

Hoi Jan.
    Verschrikkelijk wat je allemaal meemaakt.
    Tegelijk gebeuren er ook mooie dingen.
    Erg dubbel hoor.
    Goede reis terug.
    Groetjes Kees en Mieke

• 09 Maart 2017 - 22:22

Gerda:

Jammer voor de mensen dat jullie morgen weer naar huis gaan. ik hoop dat er weer een nieuwe groep vrijwilligers komt.
    Ja moeilijke en mooie momenten. Mooie foto die handen op de bijbel.
    Goede reis en tot morgenavond, liefs Gerda.

• 10 Maart 2017 - 09:04

Wiesje Hofman:

Wat vreselijk voor die vrouw.../en dan toch weer een licht puntje van de man die een bijbel wilde hebben ...

Wat hebben jullie allemaal veel mee gemaakt...en hopelijk worden ze verder geholpen ...

Ik wens jullie een hele goede reis terug, met de Heer aan jullie zijde ...

En Jan ..als je thuis komt , en bent bijgekomen van de reis ...doe de groeten aan Gerda van mij .. en misschien zien wij elkaar weer met New- Wine..lieve groet Wiesje ..

• 10 Maart 2017 - 21:02

Esther:

Ik heb geen woorden voor de gruwelijkheden die zich daar afspelen..... terwijl wij in een veilig land wonen en ondertussen gewoon onze feestjes vieren...gruwelijk!

Here ontfermt U over hen die Uw genade zo hard nodig hebben. Kom spoedig Here!

Dank u voor de veilige terugreis van de helden.