Koude nachten - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Koude nachten - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Koude nachten

Blijf op de hoogte en volg Jan

02 Januari 2017 | Griekenland, Lesbos

Nu we de mensen beter leren kennen,komen ook de verhalen los.Voor de meeste vluchtelingen is het hier geen gelukkig nieuw jaar.
Ze vroegen aan Jacko,waarom zeggen jullie Happy Newyear,lk ben helemaal niet zo Happy.Wat moet je dan verder nog zeggen.
Hij heeft ons foto's en een fimpje laten zien hoe de taliban in Afghanistan te werk gaat, het leek wel een horrorfilm.
De afschuwelijke beelden niet te begrijpen wat deze mensen allemaal hebben moeten meemaken.
Een van de kampcoordiatoren zei pas treffend dat de meeste mensen simpelweg terruggestuurd worden naar land van herkomst.
Dan is het toch onze taak om te laten zien dat er nog mensen zijn die naar hen omkijken in deze teleurstellende fase van hun leven. Lees eens Mat. 25 vanaf vers 35.
Vandaag zijn we vrij en gaan nog wat van het eiland bekijken.
We vertrekken om 1 uur, als de andere groep wakker wordt. Die komen uit de nacht dienst Hartelijke gr Jan

• 02 Januari 2017 - 20:46

Mieke Verheij:

Hoi Jan en Jacko.
    Toch wel heel heftig voor jullie om zulke teleurgestelde mensen te ontmoeten.
    Lijkt me heel moeilijk om mee om te gaan.
    Veel sterkte hoor.
    Groetjes Kees en Mieke

• 03 Januari 2017 - 18:31

Gerda:

Hoi Jan, Jacko, Niels en Anja,
    Jullie zijn kanjers om ook s'nachts in de kou de mensen te helpen. Ja nu jullie er wat langer zijn komen de verhalen los en beginnen de mensen jullie te kennen en vertrouwen ze jullie hun ellende toe. Ik begrijp dat je je vaak machteloos voelt en meer voor hen zou willen doen.
    Maar ieder woord uit je hart komt goed terecht.
    wens jullie nog veel zegen toe in de paar laatste dagen op Lesbos.
    Ook de groeten aan de rest van jullie team, veel liefs Gerda.

• 04 Januari 2017 - 08:28

Wiesje Hofman:

Goedemorgen Jan ...ik kan mij best voorstellen dat ze mensen daar zeggen , waarom zeggen jullie gelukkig nieuw jaar ...ja, je gunt het ze wel ..maar het zal niet komen ...
    Wat jullie daar nu weer doen , heb ik zoveel respect voor ..
    Ik kan mij best voorstellen dat je in het begin hun vertrouwen moet winnen , maar dat is logisch toch ..
    Ik wens je heel veel kracht en Gods zegen ,,ook voor die mensen daar...
    Lieve groet uit Nederland...