Verdrietig nieuws - Reisverslag uit Shangri-La, China van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Verdrietig nieuws - Reisverslag uit Shangri-La, China van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Verdrietig nieuws

Blijf op de hoogte en volg Jan

01 Mei 2016 | China, Shangri-La

Geen goede berichten.
We hebben een voorspoedige reis gehad ( wel heel vermoeiend )en een heerlijk ontspannen dag in Lijiang met 26 graden. We zaten in de oude toeristische binnenstad.
Net voordat we de bus op donderdag naar Shangri-La zouden nemen kregen we bericht dat onze schoondochter Fyanca een herseninfarct heeft gehad en ook geopereerd is.
Dus dat was heel erg schrikken maar het leek stabiel. Ze is eenzijdig verlamd en zal nog een lange weg van therapie krijgen.
In Shangri-La zijn we heel hartelijk ontvangen door Els en Jaap en ze zijn in deze moeilijke dagen een grote steun voor ons terwijl wij dat voor hen zouden moeten zijn.
Vrijdag hebben we al wat kunnen doen in de keuken van het restaurant en s’middags zijn Els en Jan bij hun thuis aan het bakken geslagen en dat was goed gelukt. ( gevuld schuim )
S’Avonds laat brachten ze ons weer naar ons huis.
Het is hier erg koud vergeleken bij Lijiang, het is ook veel hoger en we kijken hier op bergen met sneeuw. We slapen hier onder 2 dekbedden en hebben gelukkig een fijne houtkachel.
Maar net voordat we gingen slapen kregen we opnieuw bericht het ging niet zo goed met Fyanca.
Fyanca moest gelijk door een scan omdat de druk in haar hoofd te hoog was. Daarna is ze acuut geopereerd, een levensreddende operatie en nu hebben ze een stuk schedel verwijderd. Dus we hadden weer een heel spannende nacht. Het liefst zou je nu in Holland willen wezen, met goed overleg met Govert- Jan zien we daar nog even van af.
We kunnen gelukkig goed skypen en appen met Govert-Jan en krijgen zelfs Fyanca af en toe in beeld.
Vanmiddag weer bericht dat de nacht goed is verlopen, ze is bij geweest en heeft ook gepraat en ze was helder, maar nu slaapt ze heel veel.
Dus we houden goede moed. We vragen jullie haar en het gezin te gedenken.

Net op zondagmorgen kregen we goede berichten, ze is nu veel vaker bij en praat en maakt grapjes. Is dat niet geweldig, een groot wonder. We voelen hierin echt Zijn aanwezigheid. We danken en bdn om volledige genezing.
Vanmorgen zijn we bij mensen thuis naar een huiskring geweest en werden daar heel hartelijk ontvangen en is er ook veel aandacht en gebd. geweest voor Fyanca.

We kregen ook bericht dat de keukenapparatuur is aangekomen en dat ze die morgen op kunnen halen.
Ze hebben echt alles verloren met de brand, ze hebben ook een heel moeilijke tijd achter de rug. Om hier te kunnen leven moeten ze ook werk hebben anders mogen ze hier niet verblijven met hun gezin. Daarom heel blij dat ze weer met de opbouw zijn begonnen en dat ze straks ook weer Chinees personeel in dienst kunnen nemen.

We hopen later meer te vertellen en mee te maken, hartelijke groet aan allen.

• 01 Mei 2016 - 11:38

Cees En Magda:

Zo dat is zeker even schrikken zeg. Wij wensen jullie veel sterkte en uiteraard ook Fyanca en haar gezin. Zo zie je maar weer dat de mens weinig of niets te zeggen heeft en dat Hij het is die bepaald. Ondanks alles hopen we dat jullie toch een aangename tijd zullen hebben.

• 01 Mei 2016 - 13:44

Roelien:

Lieve Jan en Gerda,

Na een slapeloze nacht van mijn kant , was ik erg blij met je appie.
    Je weet dat we erg meeleven met jullie en met Govert-Jan en zijn gezin.
    Maar goed om te horen dat het inmiddels met Fijanca wat beter gaat.
    We blijven bidden dat het de komende tijd voorspoedig mag blijven gaan.
    En wat fijn dat jullie zo goed worden opgevangen in Shangri-La.
    Liefs van Dick en Roelien

• 01 Mei 2016 - 13:53

Ida:

Julie berichtjes net gelezen, hoop dat herstel vooruit gaat.
    Had ze aneurisma in haar hoofd?Heb via app heidi al sterkte gewenst ook de rest wens ik veel sterkte.

• 01 Mei 2016 - 14:44

Mieke Verheij:

Hallo Gerda en Jan.
    Ja dat is ontzettend schrikken voor jullie, en voor het gezin van Goverd Jan.
    Wij hoorden het vanmorgen in de kerk, en onze gedachten gingen direct maar jullie uit.
    Verschrikkelijk om zo ver weg te zijn in deze onzekere tijden.
    Heel veel sterkte gewenst. Kees en Mieke Verheij

• 01 Mei 2016 - 15:10

Peter En Cobi:

Jan en Gerda,
    Wat een ernstig bericht; We bidden voor haar om genezing en ook voor GovertJan en de kinderen en voor jullie om kracht en rust en moed om het werk te doen waarvoor je gekomen zijn! Dat zal niet makkelijk zijn want je gedachten zijn denk ik constant in Nederland. Heel veel sterkte ! Lieve groet van Peter en Cobi

• 01 Mei 2016 - 17:02

Nelly En Adriaan:

Hai lieve broer en schoonzus
    Allereerst natuurlijk fijn dat jullie goed op de plaats van bestemming zijn aangekomen en zo het werk kunnen gaan doen waarvoor jullie daar naar toe zijn gegaan.
    Maar tevens dus een hele schok het bericht van Fyanca, laten we hopen en hem vragen dat het allemaal weer goed mag komen met haar. Ook Govert-Jan en de kinderen heel veel sterkte in deze moeilijke periode.
    We lezen het vervolg wel weer.

groet en knuffels van Nelly en Adriaan

• 01 Mei 2016 - 19:52

Els:

Heel veel sterkte en we bidden zeker voor het gezin.

• 01 Mei 2016 - 20:10

Addy De Bruin:

Lieve Gerda en Jan,
    Vanavond jullie bericht gelezen en erg geschrokken van het nieuws.
    Wat fijn dat het in ieder geval vooruit gaat. Het moet nu erg moeilijk zijn om zo ver weg te zijn, want je zou daar ook willen zijn en te helpen.
    Zo te horen hebben jullie daar in ieder geval genoeg te doen.
    Wij hopen dat het met Franca steeds beter gaat en dat jullie je gerust kunnen voelen.

Groetjes en tot ziens, Ton en Addy.

• 01 Mei 2016 - 21:20

Joyce Dorrestijn:

Hallo Jan en Gerda,

Vanavond in de kerk hoorde ik van Fijanca, wat verschrikkelijk.
    Jullie zo ver weg en dan dit.
    Moest meteen aan jullie denken.
    We hopen voor jullie allemaal, dat het met Fijanca goed mag gaan.
    En jullie wensen we natuurlijk een hele goed tijd in China.
    We leven mee door jullie verhalen.

groeten, Wildy en Joyce

• 01 Mei 2016 - 23:57

Lyda:

Lieve Gerda en Jan, zojuist van Rob (net terug van vakantie) gehoord dat Fijanco een herseninfarct heeft gehad. Het is gewoon niet voor te stellen. Wat een schrik voor Govert Jan, de kinderen en voor jullie, zo ver weg. Heb meteen jullie blog weer opgezocht en jullie bericht gelezen.
    God's wegen zijn toch echt wel ondoorgrondelijk. Jullie net weg om anderen te helpen en dan gebeurt dit. Gelukkig dat het na de laatste operatie iets beter lijkt te zijn. Ik wens jullie veel sterkte en met de tekst van het boekje van onze dienst : "Ik zal jullie op jullie levensweg begeleiden" (naar ps. 23) mogen we er op vertrouwen dat Hij jullie en Govert Jan ook nu zal begeleiden.
    Veel liefs van Theo en Lyda

• 02 Mei 2016 - 16:23

Jacques En Arja:

Lieve mensen, wat maken jullie een heftige tijd door. Met beide benen ver weg en eigenlijk daar van betekenis willen zijn. Maar met je gedachten en emoties in Nederland bij Fijanca. We bidden voor Fijanca en strekken ons uit in gebed naar Zijn genezende en troostende aanwezigheid. We bidden jullie vrede en rust toe en wijsheid in beslissingen die jullie moeten nemen. Shalom Jacques en Arja

• 02 Mei 2016 - 19:13

Aart En Janet:

Fijn dat jullie goed aan gekomen zijn. We hoorden van fianca, we hopen op herstel voor fianca en gezin. Sterkte hoor.

• 02 Mei 2016 - 22:28

Gerrit En Ans:

jan en gerda
    ja dat is wel even schrikken met zo,n bericht voor jullie en gezin van goverd jan
    het is nu minder leuk zo ver weg verder allen veel sterkte

• 03 Mei 2016 - 18:46

Hans En Jeanette:

hoi Gerda en Jan,
    Dat jullie nu heel andere dingen in je hoofd hebt kunnen we ons goed voorstellen. Het kan ineens zo anders lopen. Wat voor jullie een mooie ervaring moest worden is nu geen fijn verblijf daar. We wensen jullie , en allen die betrokken zijn veel sterkte met hopelijk een goed herstel voor Fijanca en alsnog een goed verblijf voor jullie daar.
    hartelijke groet van Hans en Jeanette