Naar Kunming. - Reisverslag uit Shangri-La, China van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Naar Kunming. - Reisverslag uit Shangri-La, China van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Naar Kunming.

Blijf op de hoogte en volg Jan

09 Mei 2016 | China, Shangri-La

Donderdag naar Kumning gereden met de 2 jongste kinderen, het was een lange zit, maar we hebben veel moois gezien onderweg. Wat een bergen met terrassen heel mooi.
Heel veel landbouw en allemaal nog met de hand en dan met hoeden op in de felle zon.
S’avonds zijn we nog een rondje in de stad wezen lopen daar is een heel groot park en daar is van alles te doen.
De volgende dag zijn Jaap en Els hun boodschappen en afspraken gaan doen en wij zijn met de kinderen naar een minderheden park geweest. Daar zie je hoe allerlei stammen of dorpen leven en in hun nagebouwde woningen met hun klederdrachten.
Het was erg warm en s’avonds hebben we nog lekker buiten gezeten bij ons gasthuis.
De volgende morgen zijn Jaap, Els en Jan naar een vleesleverancier geweest en Gerda bleef bij de kinderen.
S’Middags was er iets van de scholen van de kinderen en hebben wij ons vermaakt in het grote park. In het park is van alles te doen, spelletjes, toneel , veel muziek en dans.
Allerlei soorten volksdansen.
S’Avonds zijn we samen nog naar een staatskerk geweest, het leek veel op een Evangelische Gemeente. Toen de preek begon zijn we er maar uit gegaan want Chinees verstaan we echt niet.
De volgende dag zijn we weer naar huis gereden waar we om 7 uur weer thuis waren.

We hebben na thuiskomst met de kinderen geskypt want Tabitha was 16 geworden.
Wat erg moeilijk is nu Fyanca in het ziekenhuis ligt.
Het gaat gelukkig iedere dag medisch iets beter, maar de doktoren zeggen dat er veel beschadigd is. Dus we blijven hopen op Zijn wonder van genezing!

Het weer is nu in Shangri_la gelukkig wat beter zodat de boiler op het dak warm water produceert, zodat we nu s’avonds een lekkere warme douche hebben.
De avonden zijn hier koud en dan hebben we de houtkachel aan.

We eten bij Jaap en Els iedere dag met stokjes en worden daar al aardig handig in.
We proberen er weer wat foto’s bij te doen en bedankt voor al het meeleven in deze moeilijke periode.
Hartelijke groeten.

• 09 Mei 2016 - 14:03

Terlouwtjes:

He lieve mensen,

Weer gaaf om te lezen al moeten jullie daar met een enorm dubbel gevoel rondlopen.
    Thuis zijn zou nu ook zo goed zijn, terwijl daar zijn ook zo goed is.
    We wensen jullie iig veel rust en vrede in jullie tijd daar.

Groetjes van ons.

• 09 Mei 2016 - 19:10

Govert-Jan Versluis:

Dag pa en ma,

Eindelijk gelukt met de foto's. Leuk om te zien. Wat een andere cultuur en andere gebouwen! Alles ziet er indrukwekkend uit. Mooi dat de keukenapparatuur er is. Kan pa lekker aan de slag. Geniet ervan! God bless you! Liefs Govert-Jan en ook van Fijanca

• 09 Mei 2016 - 20:35

Johan:

Hoi Jan en Gerda,
    Wat een mooi foto's, wat is het toch een bijzondere cultuur en een apart land. Nou ben ik best wel benieuwd hoe zo'n varkenskop zou smaken. :-) Heel veel sterkte gewenst met jullie bezigheden daar en natuurlijk ook met de familie in Europa. Groetjes uit Hoornaar van Johan

• 09 Mei 2016 - 21:22

Henk En Corrie:

We zijn onder de indruk wat jullie weer zien en meemaken.
    Maar wat is het dubbel.
    Weet dat we veel aan jullie denken.
    Liefs van ons,Henk en Corrie.

• 10 Mei 2016 - 20:54

Miranda:

Hoi Jan en Gerda,

Hehe, eindelijk een reactie. Wel alle verhalen gelezen, nog niet gereageerd. Wat een verdrietig nieuws, schrikken zeg! Ik kan me voorstellen dat jullie graag dichtbij haar en haar gezin zouden willen zijn. Wat goed om te lezen dat het weer iets beter met haar gaat, een wonder!
    Jullie hebben mooie foto's geplaatst, echt totaal anders dan Uganda! Ik hoop dat jullie, ondanks alle zorgen, toch van jullie tijd in China kunnen genieten.
    Succes en kracht gewenst de komende tijd!

Lieve groet,
    Miranda

• 10 Mei 2016 - 21:33

Andre En Adrie Ijzerman:

Hoi Gerda en Jan
    We leven met jullie mee ,ook al ben je ver weg
    En Govertjan en de kinderen ook
    Je zal wel veel met je gedachten bij ,
    Govertjan zijn en het gezin ,het is bij ons ook steeds in gedachten
    We wensen jullie een goede tijd en veel sterkte

• 11 Mei 2016 - 22:13

Kees En Mieke Verheij:

Hallo Gerda en Jan.
    Wat een mooie en bijzondere foto s hebben jullie weer gemaakt.
    Zo kunnen wij een betere indruk krijgen hoe het daar is.
    Succes daar met alles wat nog gaat gebeuren, en sterkte voor de hele familie.
    Groetjes Kees en Mieke

• 13 Mei 2016 - 17:45

Jan En Els:

Dag lieve Gerda en Jan.
    Wij reageren wat laat op jullie verdrietige bericht wat vreselijk als je zo ver weg bent en dan dit thuis gebeurd. Wij mogen weten dat jullie en Govert Jan en Fyanca gesteund worden door onze Hemelse Vader. Wij zullen voor Fyanca en voor allen die om haar heen zijn brengen voor zijn troon.Dat wij wat laat zijn komt deels dat wij op dit moment bij opwekking zijn. Heel veel sterkte daar hartelijke groet uit Biddinghuizen

• 15 Mei 2016 - 12:04

Addy En Ton De Bruin:

Hallo Gerda en Jan,
    Bedankt voor de mooie foto's. Heel bijzonder is de vleesmarkt. Verder wensen we jullie succes met de ontwikkelingen in jullie werk en veel sterkte met de berichtgeving over thuis.
    Hartelijke groet Addy en Ton