Tocht door de woestijn. - Reisverslag uit Holon, Israel van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Tocht door de woestijn. - Reisverslag uit Holon, Israel van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Tocht door de woestijn.

Blijf op de hoogte en volg Jan

13 Februari 2016 | Israel, Holon

We zijn met de bus van Tell Aviv dwars door de woestijn naar Eilat gereden. Een tocht van ruim 5 uur met 2 stops van een kwartier.
We hebben onderweg genoten en erg veel gezien. Wat een bergen, rotsen en zand en wat veel verschillende kleuren.
We hebben nog een Jeep Safari van 4 uur gemaakt, naar de Red Canyon.
Daar hebben we een mooie wandeling gemaakt en door de Red Canyon gelopen en geklauterd. Dat was echt fantastisch.
Daarna zijn we met de bus naar Jeruzalem gereden langs De Dode Zee. Ook deze reis was erg mooi. In Jeruzalem is het iets kouder maar toch de hele dag zon.
Tiny en Eliezer zijn nog een dag bij ons in Jeruzalem geweest en zij hebben ons hier nog mooie plekjes laten zien, waar we nog niet geweest waren.
Vrijdag avond zijn we met de opening van de sjabbat viering bij de Klaagmuur wezen kijken, dit was erg indrukwekkend om een keer gezien te hebben.
Op Sjabbatmorgen zijn we naar een Messiaansbelijdende Joodse kerkdienst geweest.
De dienst zou om 10.00uur beginnen, maar begon pas om 10,30 uur en om 14.00 uur zijn we er maar uitgegaan, hoewel het nog niet afgelopen was.
Het leek een soort Evangelische Gemeente maar de dienst was voor de helft in het Ivriet en de andere helft in het Engels omdat er een groep uit Toronto was.
We hebben dus niet alles kunnen volgen maar het was goed om er te zijn.
We gaan nu onze laatste nacht in Jeruzalem in en hopen morgenavond weer thuis te komen na 2 mooie maanden.
We zijn erg dankbaar dat we dit in gezondheid hebben kunnen en mogen doen.
We hopen zo ook de gezondheid en de kracht te krijgen om straks naar China te gaan en jullie weer te laten delen in onze belevenissen.
Hierbij nog wat foto’s van onze laatste week. Sjaloom!!

• 13 Februari 2016 - 22:31

Mieke Verheij:

Hallo Gerda en Jan.
    Geniet van jullie laatste avond.
    Goede reis terug.

Welkom thuis .tot gauw

Liefs Jaap Astrid en Erick

• 15 Februari 2016 - 13:25

Johan En Petra Terlouw:

Welkom thuis mooie mensen!!!

• 17 Februari 2016 - 18:46

Joyce Dorrrestijn:

Hallo Jan en Gerda,

Ik kon jullie niet vinden op Waar ben jij?
    Sprak Mieke vorige week even daarover en die vertelde dat jullie al weer bijna thuis kwamen.

Nu is het wel gelukt (ik zocht steeds iets met Versluis, en kreeg alleen de verslagen van Jan bij Mercy ships).

Nu heb ik maar even teruggekeken naar jullie belevenissen.
    Wat een ervaringen weer.
    Fijn dat jullie nog een paar dagen vakantie hadden.
    Kun je al een beetje het een en ander verwerken.

Jammer dat ik jullie niet echt gevolgd heb deze keer.
    Maar ik heb wel aan jullie gedacht hoor!

WELKOM op de Kerkweg!!

gr.Joyce