De eerste dagen - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

08 Maart 2018 | Griekenland, Lesbos

Op het kamp aangekomen zijn de eerste indrukken vrij positief,
zag er in ieder geval schoon uit.
Na de eerste kennis making en voorlichting werde we ingedeeld
Voor de werkzaamheden.
Alexander en ik moesten naast het magazijn de rommel opruimen,dit betekende de oude versleten tenten +stokken opruimen en met een busje naar een afval station brengen.
Een natte vieze klus.
In de middag nog wat hand en span diensten gedaan ,en om 5uur zat onze eerste werkdag er weer op.

De tweede werkdag bestond uit het vernieuwen van het grondzeil.
In de grote tent, dit is de tent,waar de nieuw komers het eerst opgevangen worden,voor dat ze geregistreerd worden .
Het oude moest eruit en het nieuwe erin. Dat was helemaal verrot.
Er zaten geen mensen in op het ogenblik,omdat het vrij rustig is.
Afgelopen dagen zijn er ongeveer 2000 mensen vertrokken naar het vaste land.
Nu zitten er nog ongeveer 4500 personen ,terwijl er plaats is voor maximaal 2000 mensen
En nu het weer,weer wat gunstiger wordt,verwachten ze in het voorjaar weer een nieuwe toeloop van uit Turkije.

Deze reis hebben we eigen vervoer.
Ikzelf ben een van de bestuurders .Dus doe ik ook nogal eens een boodschap en breng mensen van onze groep naar het kamp,omdat we verschillende diensten draaien.
Vandaag was de helft van de groep vrij en hebben we een rondje over het eiland gereden,het weer was zonnig en droog,dus ondanks alles toch een beetje genieten.

Vrijdag start de helft van de groep met nachtdienst van twaalf tot negen uur.
Dus overdag zijn we dan ook vrij om nog wat te ontspannen .

Dit was het zo ongeveer wel en zijn jullie Weer op de hoogte van mijn verblijf op Lesbos.
Tot het volgende verslag.

Groeten Jan Versluis .

• 08 Maart 2018 - 21:57

Govert-Jan:

Ha pa,

Redelijk positieve berichten. Fijn te horen. Veel zegen op Lesbos. Maak er een goede tijd van met elkaar.

We leven met jullie mee. Lieve groet Govert-Jan

• 08 Maart 2018 - 22:31

Mieke Verheij:

Hoi Jan.
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen op Lesbos.
    Succes met alle werk dat jullie moeten doen.
    Groetjes Kees en Mieke

• 10 Maart 2018 - 08:08

Gerda:

Hoi Jan,
    Je eerste nachtdienst zit er weer op. Gelukkig niet meer zo koud als met de Kerst.
    Mooi dat jullie daar weer bezig kunnen zijn.
    Liefs.

• 10 Maart 2018 - 15:39

Marjon En Toos :

Hallo Jan
    Fijn dat het daar wat beter gaat en dat dingen vernieuwt kunnen worden is op zich toch ook positief
    Wij wensen je een goed verblijf daar en sterkte met alles