Bizar - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Bizar - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Bizar

Blijf op de hoogte en volg Jan

26 September 2018 | Griekenland, Lesbos

De eerste tweedagen achter de rug.Bizar is denk ik de beste omschrijving.
Een dorp van 9000 opeengepakte tente,mensen,doktersposten en mensen heel veel mensen.
Jongeren met uitzichtloosheid op hun gezicht en sommigen met letterlijke wonden van innerlijke pijn.
Ook wel weer het oude vertrouwelijke thuiskomen,maar het blijft een bizare gebeurtenis .
Er is het het ogenblik zoveel wind dat de tentzeilen in de lucht vliegen,en wij met touw,tywraps,en ductape over het kamp lopen om de boel te repareren wat zowat onbegonnen werk is.
Ook is er beloofd dat er mensen uit het kamp mochten om naar het vaste land te gaan ,maar men heeft ook dit weer terug gedraaid van wege het slechte weer,wat voor veel teleurstelling geeft. Ook wordt er voor het weekend veel regen voorspeld,al met al niet zo'n best voor uitzicht.
Probeer nog wat foto's toe te voege en ga dan naar bed.

Groeten Jan.

  • 26 September 2018 - 18:33

    Martanja:

    Lieve papa,
    Jammer dat het allemaal zo traag gaat daar... lijkt me idd uitzichtloos voor die mensen.
    Hoop dat je weer tot steun kunt zijn voor de mensen daar!!
    Heel veel zegen!

  • 26 September 2018 - 18:36

    Mieke Verheij:

    Hoi Jan.
    Droevig dat het daar zo verschrikkelijk is.
    En dan ook nog slecht weer.
    Ze zullen wel blij zijn met een beetje hulp en aandacht.
    Groetjes Kees en Mieke

  • 26 September 2018 - 18:49

    Johan Terlouw:

    Lijkt me, opnieuw, heftig om weer te zien. Gedurende de jaren dat je er nu komt dus nog steeds weinig verbetering. Maar opnieuw zal jouw aanwezigheid mensen tot zegen zijn. Geweldig Jan dat je er weer "gewoon" bent.

  • 26 September 2018 - 19:17

    Govert-Jan:

    Dag pa,
    Klinkt allemaal frustrerend en menselijk gezien onbegonnen werk en te groot om met een paar man te veranderen. Maar met Gods kracht is alles mogelijk. Mozes en Gideon waren met weinig, maar met Gods kracht konden ze een volk verlossen. Ik bid voor moed, hoop en wijsheid om daar in Gods kracht te werken.
    Lieve groet, Govert-Jan

  • 27 September 2018 - 05:56

    Wiesje Hofman:

    Beste Jan ..

    Wat een ellende lees ik weer, en wat vreselijk er komen alleen nog maar meer mensen bij.

    In wat voor een tijd leven wij , denk ik weleens, eigenlijk hoeft het zo toch niet te gaan .

    Onmenselijk om zo te moeten leven , en wat fijn dat jullie er weer zijn om toch te helpen waar kan .

    Ik wens jullie ...en ook de vluchtelingen heel veel sterkte , afschuwelijk om zo te moeten leven ...

    En dan kan ik ook wel schrijven met Gods hulp ..maar waar blijft die hulp ...jullie kunnen het niet alleen

    Sorry dat ik dit zo schrijf , maar gezien de omstandigheden uitzichtloos ..en toch doorgaan , daar heb ik

    heel veel respect voor , voor jullie allemaal .

    Ik wacht het volgende reisverslag af, en hoop op een beter berichtje ...lieve groetjes van mij Wiesje ..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Lesbos

Kerst op Lesbos

Ook dit jaar ga ik met de feestdagen naar kamp Moria op Lesbos.

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2019

1ste verslag

25 Februari 2019

weer vertrokken

04 Oktober 2018

Souvenirs

28 September 2018

Vrije dag.

27 September 2018

Nieuw bericht.
Jan

Jan op reis

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 198327

Voorgaande reizen:

23 December 2017 - 06 Januari 2018

Kerst op Lesbos

23 December 2016 - 06 Januari 2017

Glimlach voor een vluchteling

15 December 2015 - 14 Februari 2016

Israel Holon

25 April 2016 - 30 November -0001

China Shangri-La

Landen bezocht: