terugblik op Lesbos - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu terugblik op Lesbos - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

terugblik op Lesbos

Blijf op de hoogte en volg Jan

22 Januari 2017 | Griekenland, Lesbos

Nu ik al ruim twee weken thuis ben, in mijn warme huis met voldoende eten, denk ik nog vaak terug aan Lesbos.
Dan denk ik terug aan de onmenselijke omstandigheden in het kamp Moria. Ook de telvisie beelden van kamp Moria in de sneeuw liegen er niet om.
Er zijn zelfs al mensen die de kou en de sneeuw daar niet overleefd hebben.Wat doet de Europesche politiek hieraan, nog steeds te weinig.
Ik weet zelf niet wat we hieraan kunnen doen, alleen nog een keer terug gaan. De mensen daar te ondersteunen, te bemoedigen en wat voor hen te betekenen.
Ik ben nu aan het kijken wat de mogelijkheden zijn om binnenkort nog een keer te gaan.
Hierbij probeer ik nog wat foto's toe te voegen om zo een indruk te geven van de omstandigheden van de vluchtelingen.
Vriendelijke groet Jan.

  • 23 Januari 2017 - 10:28

    Ina:

    Nooit gedacht dat je het nog tot leraar Engels zou schoppen! Ha, ha.
    Maar mooi als je nog een keer terug zou kunnen gaan. Verschrikkelijke beelden en toestanden.

  • 23 Januari 2017 - 11:30

    Mieke Verheij:

    Hoi Jan
    Wat een vreselijke toestanden daar .
    Jullie hebben wel veel nare dingen gezien.
    Sterkte met het nemen van beslissingen om terug te gaan
    Groetjes Kees en Mieke

  • 23 Januari 2017 - 12:00

    Wiesje Hofman:

    Hallo Jan ...wat een vreselijke toestanden daar ...en wat doet het pijn om daar naar te kijken ...dat veroorzaakt bij mij toch wel tranen ...ik kan maar niet begrijpen dat daar niets aan gedaan wordt ..of zo goed als niets ...ook al hebben wij niet veel ...als je dat ziet . voel je je rijk ...en gezegend....respect wat jullie daar allemaal doen ...en ook de anderen natuurlijk .die mee helpen ...
    ik wens jullie allemaal Gods zegen toe ...lieve groet Wiesje ......

  • 23 Januari 2017 - 14:48

    Peter En Cobi:

    Hartverscheurend, een andere vriendin is er ook geweest; kapot was ze er van. Ik voel me zo onmachtig...
    Iedere avond als ik in bed kruip en iedere mo als ik op sta doe ik dat met een soort schaamte; en bid ik voor de vluchtelingen; we hebben het zooo goed. heel bijzonder wat je daar mag doen; wat een moed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Lesbos

Jan

Jan op reis

Actief sinds 14 Aug. 2012
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 198338

Voorgaande reizen:

23 December 2017 - 06 Januari 2018

Kerst op Lesbos

23 December 2016 - 06 Januari 2017

Glimlach voor een vluchteling

15 December 2015 - 14 Februari 2016

Israel Holon

25 April 2016 - 30 November -0001

China Shangri-La

Landen bezocht: