Nog even wat foto's - Reisverslag uit Shangri-La, China van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Nog even wat foto's - Reisverslag uit Shangri-La, China van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Nog even wat foto's

Blijf op de hoogte en volg Jan

04 Mei 2016 | China, Shangri-La

Eerst even wat over Fyanca, ze is overgeplaatst van de Intensive care naar de Medium care. Medisch gerzien gaat ze vooruit, maar haar hersenen zijn zodanig beschadigd, dat ze haar arm en been niet meer gewoon kan gebruiken. Maar we blijven hopen op een wonder.
We willen jullie toch even wat laten zien, waar we zijn geweest en waar we mee bezig zijn.
De eerste foto’s zijn wat straatbeelden van Lijijang waar we de eerste 2nachten verbleven. Wat foto’s van onderweg vanuit de bus naar Shangri-La.
Dan de keuken van het Theehuis/ restaurant, toen we er net waren, hebben we geholpen al het plastic van de muren te halen.
Later moesten we de machines ophalen bij een depot wat we niet konden vinden. We werden van het kastje naar de muur gestuurd. Jaap ging het iedere keer vragen bij de straatveegsters , maar een juist adres en nummer krijg je daar niet. Ze vertellen in welke wijk en dat het tegenover een betoncentrale is. Maar ja daar zijn er zoveel van.
Maar na ruim anderhalf uur hebben we het toch gevonden.
We zijn nu bezig geweest met alle apparatuur op de juiste plek te krijgen en ook van plastic te ontdoen. Tegen de avond gaan Jan en Els samen gerechten uitproberen.
Het werkt echt allemaal anders op deze hoogte. Zelfs een gebakken ei ziet er anders uit.
Het gevuld schuim was goed gelukt. Ze hebben op 3 manieren cake gebakken, de smaak is goed maar hij zakt steeds in door het hoogte verschil. Dus moet je steeds opnieuw proberen door de receptuur weer aan te passen.
Gisteren hebben ze soesjes gemaakt, dat lukte Els steeds niet maar dat was gisteren goed gelukt.
Morgen gaan we naar Kumning dat is een hele dag rijden. ( ongeveer 600 km )
We gaan daar bij groothandels van apparatuur kijken en ook naar leveranciers van levensmiddelen. We brengen daar ook hun dochter naar toe die daar weer een week les en toetsen krijgt. Els geeft haar kinderen thuis les en dan gaan ze 1 week in de maand naar Kumning voor onderwijs en verblijven dan in een gastgezin.
We blijven daar een paar dagen, 2 van hun zoons waren afgelopen week naar les in Kunming en komen in de loop van volgende week weer thuis en hebben dan grote vakantie.
Gelijk worden er zaken geregeld die ze hier in Shangri_La niet kunnen regelen.
We hebben nog steeds last van kortademigheid hier in de hoogte, maar gelukkig geen last van hoogte ziekte.
Als we terug komen uit Kumning gaan we kijken of we ons programma in kunnen korten zodat we eerder naar huis kunnen komen. We willen nu ook graag thuis zijn door de moeilijke situatie die is onze kinderen nu meemaken.
Vriendelijke groet Jan en Gerda.

helaas ben al lang aan het proberen maar de foto's lukt op dit moment niet. Geen goede verbinding, hij stopt iedere keer.

• 04 Mei 2016 - 10:23

De Terlouwtjes:

Hallo Jan en Gerda.
    Wat een dubbel gevoel zullen jullie hebben nu je daar bezig mag zijn maar ook zo graag bij Govert-Jan Fyanca en hun gezin wil zijn. Wij hopen met jullie mee en zullen weer een mooi lied zingen ;)
    Succes en sterkte met alles!!!

Groetjes uit een zonnig Ammers

• 04 Mei 2016 - 11:31

Mieke Verheij:

Hoi Gerda en Jan.
    Fijn dat jullie ons op de hoogte houden over het ziektebeeld van Fyanca
    Heel heftig voor jullie om zo ver weg te zijn nu.
    Fijn dat jullie al wat hebben kunnen doen daar.
    Veel sterkte met alles wat er op jullie pad komt.
    Groetjes Kees en Mieke.

• 04 Mei 2016 - 12:21

Fam Kok:

Lieve Jan en Gerda

Wat een vreselijk bericht wat ik gelezen heb
    Je leven staat zomaar ineens op z,n kop Wat geweldig toch dat we in Gods handen mogen zijn,
    en mogen weten waar we met ons verdriet heen kunnen. Toch ook ook heel moeilijk voor allemaal om het een plek te geven . Begrijpelijk dat jullie je reis willen inkorten Ik wens jullie heel veel sterkte met alles
    Ik zal voor jullie bidden
    Lieve groetjes Jaap Astrid en Erick

• 04 Mei 2016 - 15:18

Marjon:

Hallo Jan en Gerda

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen ,maar wel nare berichten het is een beetje dubbel denk ik
    maar hopen dat ze veel voor jullie schoondochter kunnen doen .
    Veel sterkte met alles en succes daar .

Een groet van ons 2 Toos en Marjon

• 07 Mei 2016 - 21:29

Jan En Nanda:

Dikke knuffel voor jullie! We weten wat te doen..

• 08 Mei 2016 - 18:21

Fam. Van Tol:

Sterkte Jan en Gerda, en Gods rust en wijsheid gewenst in deze. Dat jullie ondanks jullie eigen zorgen toch ook tot zegen daar mogen zijn.
    Hartelijke groeten,
    Bram, Helma,Arthur en Julia

• 08 Mei 2016 - 19:58

Addy En Ton De Bruin:

Hallo Gerda en Jan
    Bedankt voor jullie verhaal en veel sterkte met Fyanca. Fijn dat jullie ons op de hoogte houden.
    Met vriendelijke groet,
    Addy en Ton

• 09 Mei 2016 - 10:44

Karel En Ellie:

Lieve Jan en Gerda,
    Bedankt voor jullie berichten.
    Wat jammer hoe het met jullie
    Schoondochter gaat. Het is goed
    Dat er zoveel gebed voor is,we zijn zelf niet
    Bij machte meer te doen. Sterkte, en bijzonder
    Dat jullie toch tot zegen mogen zijn in deze situatie.
    Slalom! Gr. Karel En Ellie