Kort berichtje. - Reisverslag uit Holon, Israel van Jan Versluis - WaarBenJij.nu Kort berichtje. - Reisverslag uit Holon, Israel van Jan Versluis - WaarBenJij.nu

Kort berichtje.

Blijf op de hoogte en volg Jan

19 December 2015 | Israel, Holon

Hier even een kort berichtje vanuit Israel.
We kregen woensdag avond het bericht dat onze zwager Joop Reijm woensdag is overleden en vandaag is hij gecremeerd. Het is allemaal heel erg snel gegaan. Ondanks dat we er niet bij waren, waren onze gedachten wel bij hen. Fijn dat we zondag nog naar het ziekenhuis zijn geweest en hebben toen afscheid genomen.

Donderdagmiddag is onze koffer weer gearriveerd, hij is eerst naar Zwitserland geweest. De koffer had meer zin in de sneeuw dan in de zon denk ik.
Donder en vrijdag hebben we veel regen en onweer gehad en vandaag konden we weer heerlijk wandelen en buiten in de zon zitten met de bewoners .

We hebben meer werk aan deze bewoners dan in het vorige huis. Het personeel is hier wel erg vriendelijk, alleen de communicatie is erg moeilijk. Ze kunnen alleen maar Russisch en Ivriet. Maar we komen er wel uit.
Gisterenavond hebben we de sjabat meegevierd met de bewoners ook de maaltijd meegegeten in de grote eetzaal.
Morgen en maandag zijn we vrij en proberen we te gaan kijken waar we vorig jaar gewerkt hebben. We hebben al contact gelegd en ze vinden het erg leuk om ons te ontmoeten.
Zaterdagavond om 9 uur zijn we nog even met Tiny en Eliezer wat wezen drinken in het oude Yafo .
Volgende keer hopen we weer wat foto’s er bij te doen. We hebben nu nog geen foto’s gemaakt.
Sjaloom.

• 19 December 2015 - 21:36

Mieke Verheij:

Hallo Gerda en Jan.
    Dat is verdrietig nieuws,gecondoleerd .
    Wel fijn voor jullie dat jullie zondag afscheid hebben kunnen nemen.
    Veel sterkte Kees en Mieke

• 20 December 2015 - 16:35

JAN En Els:

Dag Gerda en Jan.
    Fijn dat jullie nog afscheid hebben kunnen nemen voordat jullie weggingen.
    Beiden nog gecondoleerd met het overlijden van jullie zwager.
    Hier blijft het maar warm 12graden niet om in de zon te zitten maar toch...
    Veel plezier en heel veel sterkte met het werken gaat het met Gerda ook goed?

• 20 December 2015 - 22:24

Fam Kok :

Hoi Jan en gerda

Wat een vervelend begin Van harte gecondoleerd
    Gelukkig dat je koffer weer terecht is Ik heb het ooit ook eens meegemaakt
    Dan voel je je wel even benauwd . IK wens jullie een goede tijd toe en Gods onmisbare zegen
    Ik ga jullie verhalen weer volgen Het koste even kracht om jullie te vinden maar het is weer gelukt
    Lieve groetjes Jaap Astrid en Erick Tot horens maar weer

• 22 December 2015 - 22:17

Cobi :

Hoi Jan en Gerda,
    Gecondoleerd met het overlijden van jullie zwager .
    Dat is extra moeilijk als je op zo,n afstand zit
    We wensen jullie veel sterkte!

Goede dagen !
    Peter en Cobi

• 23 December 2015 - 10:16

Erik, Elize & Sara Vd Bogert:

Hoi Jan en Gerda,

Gecondoleerd nog!
    Dat is wel het de mindere kant van het reizen, dat je er soms niet bent.
    Sterkte.
    Maar het is weer mooi om jullie avonturen te lezen.
    Pas goed op he Jan.

Grt Elize Sara en Erik

• 23 December 2015 - 22:00

Roelien:

Hallo Jan en Gerda,
    Wat een droevig bericht, ik had niet gehoord, dat het zo slecht ging met Joop.
    Gecondoleerd, maar goed dat jullie nog afscheid hebben kunnen nemen.
    Lieve groeten ,
    Dick en Roelien

• 26 December 2015 - 12:05

Gerrit En Ans:

Hallo Jan en Gerda
    Gecondoleerd met Joop
    Maar fijn dat jullie nog afscheid hebben genomen voor jullie weg gingen
    Groetjes Gerrit en Ans